Meddig hiit zsírégetni. A hatékony zsírégetés alapjai


  • HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése
  • Fogyókúra üdülőhely ny
  • A beöntések segíthetnek a fogyásban
  • A hatékony zsírégetés alapjai :: Fitness Akadémia
  • Felvétel Clean Egész testes húzások húzódzkodás variációk, invertált evezés Válaszd a nagy, összetett gyakorlatokat, még ha nem is fűlik hozzá elsőre a fogad, és a várt hatás nem marad el!
  • Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?
  • Zsírt akarsz égetni? Így eddz! | Ridikül
  • Avagy hogyan végezhetsz hatékonyan egy magas intenzitású intervallum edzést?

A valódi munka akkor kezdődik, amikor edzés után a szervezetünk elkezdi a regeneráló folyamatokat. Miközben mi úgy gondoljuk, hogy pihenünk, akkor szervezetünk nagy munkába kezd.

a fogyás legtartósabb módja

Pontosan ezért fektetnek nagy hangsúlyt a magazinok, blogok, személyi edzők és más szakemberek is az edzés utáni energiapótlásra és pihenésre.

Jelen cikkünkben szeretnénk nektek bemutatni, hogy az edzés után nem ér véget a világ és a szervezetünk kemény küzdelmet folytat értünk. Mi az utózsírégető hatás?

akt a mozgásban fogyás

Az afterburn effect tudományosabb neve EPOC  excess post-exercise oxygen consumptionami edzés utáni emelkedett oxigén fogyasztást jelent. Egy edzés után a szervezetünk felé oxigénadósságunk lesz, amit úgy pótol, hogy ilyenkor jóval több oxigént vesz fel, mint amennyi általában szükséges.

Amikor úgy érezzük, hogy nyugalmi helyzetbe kerültünk, akkor a testünkben valójában rengeteg meddig hiit zsírégetni zajlik le. Az edzés alatt a testben a belső környezeti egyensúly felborul és ennek helyreállítás igencsak energiaigényes folyamat: a szervezetnek regenerálódnia kell, vissza kell állnia a nyugalmi pulzusra, légzésre, testhőre, el kell szállítani a bomlástermékeket stb.

A HIIT edzést már többször megemlítettem korábbi írásaimban, de csak úgy szőr mentén és sosem bonyolódtam bele igazán. Pedig egy igazán egyszerűnek tűnő és hatékony edzésmódszerről van szó. Nézzük meg hát, hogy mi is ez és mire és kinek jó ez és mire érdemes odafigyelni: A HIIT, mint általában minden menő kifejezés itt is az angol közvetlen átvételét jelenti, azaz a High Intensity Interval Training-ét. Magyarul elég bénán hangzana a nagy intenzitású intervallum edzés, különösen pedig a NIIE.

Mind ezek a folyamatok már nyugalmi helyzetben játszónak le, amikor elsődleges energiaforrásunk a hölgyek karcsúsító fehérnemű. Ezt nevezzük utólagos zsírégetésnek, ami akár az edzés után hosszú órákig eltarthat. Milyen edzésekkel érhető el az utózsírégető hatás?

Az utólagos zsírégetési folyamatok sikeressége elsősorban az edzésünk intenzitásától és időtartamától függ.

Zsírt akarsz égetni? Így eddz! Ha kifejezetten az a célunk, hogy fogyjunk a kilóinkból, akkor a leghatékonyabb mozgásforma a zsírégető kardió edzés. Már csak az a kérdés: mennyi ideig csináljuk, hogy beinduljon a zsírégetés. A fogyás akkor indul be, ha a nap során bevitt kalória mennyiség kevesebb, mint amennyit eléget a szervezet.

Minél hosszabb és intenzívebb volt az edzés, annál tovább tart meddig hiit zsírégetni az azt követő zsírégetés is. Természetesen azért nem kell 4 órán keresztül as pulzussal pörgetni magunkat, mert akkor az már túledzettséghez vezetne. A túledzettség során pedig glukoneogenezis lép fel, ami az izmainkat felépítő aminosavaknak a bontási folyamata.

gyorsabb út a zsírvesztés vip portálhoz

Vannak olyan edzés formák amikkel növelhetjük a utózsírégetés hatására ilyenek alábbiak: Anaerob edzések, HIIT azaz magas intenzitású intervallum edzések. Hogyan használjunk az utózsírégetés előnyeit?

tíz étkezés a fogyáshoz

A kezdőknek elsősorban a súlyzós köredzéseket ajánljuk az intenzív kardió és HIIT edzés egyelőre nem ajánlott. A súlyzós edzések mellé azonban érdemes beiktatni heti alkalommal aerob edzéseket. Ezt néhány hét után természetesen felválthatják az intenzív intervallumos edzések.

latin szó a fogyáshoz

Ha haladó vagy a legjobb, ha súlyzós edzést végzel és mellette vagy intervallum kardiót csinálsz, vagy az edzések végére beillesztesz egy rövid, de nagyon intenzív, pörgős gyakorlatsort, ami után csak úgy kapkodsz a levegő után, pl.

Fontos azonban megjegyezni, hogy az utózsírégető hatás sem mindenható, ha az étkezésedben nincs rendben minden.

legjobb 30 napos fogyás kb

A kulcs az enyhe kalóriadeficit, de ez természetesen egyén függő. Ezért érdemes személyi edzővel indítani az életmódváltás programunkat, aki segít irányt és utat mutat amerre elindulhatunk.

Szerző: Péter Online személyi edzés A HIIT edzés mint általában a legtöbb hangzatos kifejezés itt is az angol közvetlen átvételét jelenti.

Gyere el hozzánk az A Fitnessbe és tedd fel kérdéseid gyakorlott és tapasztalt szakembereknek!