Zsírvesztés pihenőnapokon, Szálkásodj aerob edzéssel!


A jól összeállított zsírvesztés pihenőnapokon és edzésterv követése is könnyen eredménytelen maradhat, ha nem ismered a legfontosabb tényeket a hasi zsírról. Több, mint esztétikai gond Már megbékéltél az úszógumik látványával?

zsírvesztés pihenőnapokon

Sajnos a hasi zsír sokkal több, mint esztétikai probléma. A kutatások során egyértelműen kiderült, hogy azok, akik a has tájékán raktározzák a zsírt, sokkal hajlamosabbak bizonyos krónikus betegségekre, mint a 2-es típusú cukorbetegség vagy a szív- és érrendszeri betegségek. Testünkben kétféle zsír is található, ezek közül a zsigeri zsír veszélyesebb, mint a bőr alatti, úgynevezett szubkután zsír.

A zsigeri zsír, amilyen a hasi is, ugyanis a létfontosságú szervekben és azok körül helyezkedik el. Sajnos emiatt azok a nők is veszélyben vannak, akiknek ideális a dorra karcsúsító jb. Ezért fontos, hogy ne csak a mérleg mutatóját figyeld, hanem derékkörfogatodat is.

zsírvesztés pihenőnapokon

Egészséged érdekében ügyelj rá, hogy ne haladja meg a 90 cm-t. A genetikának is szerepe van Ha figyelmesen olvasod ezt a cikket, te sem lehetsz hálás a genetikának, a hasi zsírt illetően. A kutatások szerint 5 különböző gén tehető felelőssé, ha tested közepén raktározod a zsírt.

Egyáltalán, mi a kardióedzés?

Mielőtt rögtön feladnád a lapos hasért folytatott küzdelmet, tudd, hogy a genetika csak zsírvesztés pihenőnapokon tesz a nagyobb derékkörfogatra. Az életviteled határozza meg, hogy ez tényleg így is lesz-e.

zsírvesztés pihenőnapokon

Ha mindent megfelelően csinálsz: jól összeállított étrendet követsz, rendszeresen mozogsz és jól kezeled a stresszt, akkor valószínűleg a genetika akadályoz meg a kockás has elérésében. Az izomépítés igen hatékony segítség A nagyobb izomtömeg gyorsabb anyagcserével és jobb inzulinérzékenységgel jár, ezáltal megakadályozza, hogy tested középső részére raktározd a zsírt.

zsírvesztés pihenőnapokon

Egy nagy kutatás során, amelybe Érdemes ezért heti alkalommal súlyzós edzést végezni. A tuti eredmény érdekében ezeket az edzéseket kombináld fehérjedús étrenddel.

Ezt egyenletesen oszd el, tehát minden étkezéskor fogyassz g fehérjét, amely nagyjából egy fél csirkemellnyi mennyiség.

Mit keresel?

A kalóriák minősége is számít Tud-e hízni, de fogyni? az fontos, hogy naponta hány kalóriát eszel, sőt, hogyan oszlanak el a makrók, kiemelt figyelmet kell szentelni a kalóriák mögött rejlő ételek minőségének is. A tiszta étkezés nem véletlenül indult világhódító útjára, a feldolgozott élelmiszerek ugyanis igen károsak zsírvesztés pihenőnapokon.

zsírvesztés pihenőnapokon

Tele vannak mesterséges anyagokkal, emellett alig tartalmaznak rostot, ezáltal felborítják a hormonháztartást és teret engednek a zsírok raktározásának. A teljes értékű élelmiszerek, mint a zöldségek, a gyümölcsök, a teljes kiőrlésű gabonák és a minősített bio gazdálkodásból származó csirke vitaminokkal, ásványi anyagokkal és antioxidánsokkal látják el a szervezetet, távolt tartva a hasi zsírt. Sokat számít a hatékony stresszmenedzsment A tartós stressz mentálisan és fizikálisan is megbetegít.

Mi a célod, avagy mitől függ, milyen egy kardió edzésterv?

A kortizol nevű stresszhormon állandó megemelkedett szintje nemcsak elősegíti a zsírok raktározását, de egyenesen a hasra irányítja azokat. A stresszorok, azaz a szervezetre ható külső erők és körülmények sokfélék lehetnek: állandó túlóra, rossz munkakörülmények, párkapcsolati problémák, alváshiány vagy akár a túledzés is ide sorolható. A legzsúfoltabb napokon is ajándékozd meg magad néhány percnyi pihenéssel, aludj órát, illetve iktass be pihenőnapokat az edzéstervedbe.

Kerülj ki a stressz szorításából, és légy büszke lapos hasadra. Fotó: RF.

zsírvesztés pihenőnapokon