Sovány tömeg zsíréget


sovány tömeg zsíréget

De tudjuk-e vajon, mit is takarnak ezek a kifejezések valójában? Mikor számítunk orvosi értelemben túlsúlyosnak, elhízottnak, vagy épp ellenkezőleg, alultápláltnak?

sovány tömeg zsíréget

Mikor kell feltétlenül leadnunk valamennyit a testtömegünkből, és mikor van szükség testösszetételünk tudatos módosítására? Egyáltalán: mit jelent a testösszetétel,a BMI, a testzsírhányad és a zsírmentes testtömeg fogalma, és hogyan mérhető mindez?

Testösszetétel, testzsírhányad

Mai cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ. Mit mutat meg a testtömegindex BMI? A túlsúly és az elhízás csak a köznyelvben szinonimái egymásnak. Hivatalosan két különböző kategóriát jelentenek, két olyan halmazt, amelynek nincs közös metszete.

Vagyis, aki túlsúlyos, az nem számít elhízottnak, és fordítva.

  • Physiq fogyás kihívás
  • Sovány tömeg az online Clenbuterol jóváhagyja az egyes európai országokban, mint egy asztma gyógyszer, de az amerikai FDA által tiltott.

De honnan jönnek ezek a kategóriák? A testtömeg mérése egyszerű, csak egy hitelesített mérleg kell hozzá.

  • Wii fit ténylegesen lefogy
  • BMI testsúly index kalkulátor Sportolgatok, kb napi fél órákat néha egy órát, kardiót és izomerősítést végzek, felváltva mindegyiket másnap.

Csakhogy egy emberről sovány tömeg zsíréget testtömege önmagában még nem sokat árul el. Ha azt halljuk, hogy valaki nyolcvan kiló, még nem tudjuk, van-e súlyfeleslege.

Egy alacsony vagy középtermetű ember számára ez a testtömeg már túl sok lehet, míg egy égimeszelőnek egyáltalán nem az.

Sovány tömeg a fogyáshoz

Hogy ezt a problémát kiküszöböljék, a tudósok megalkották a testtömegindex angolul Body Mass Index, rövidítve BMI fogalmát. Ez egy egyszerű képlettel kiszámítható szám, amely egyaránt figyelembe veszi az adott személy testtömegét és magasságát. Úgy kapjuk meg, ha kg-ban mért tömegünket elosztjuk a méterben[!

Nos, a 18,5 alatti érték alapesetben alultápláltságot, kóros soványságot jelez. A 18,5 és 24,9 közé eső értékek adják a normál tartományt, 25 és 29,9 között túlsúlyról, as értéktől elhízásról beszélünk.

sovány tömeg zsíréget

Az alsó kategóriát tovább lehet bontani enyhe, mérsékelt és súlyos soványságra, a felsőt pedig I. Saját testtömegindexünket is könnyedén kiszámíthatjuk a fenti képlet segítségével, de ha nem akarunk ezzel bajlódni, használhatjuk a számtalan online BMI-kalkulátor bármelyikét is. Ezt a BMI-alapú kategorizálást sok kritika érte, mondván, a számítás egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy a testtömeg mekkora hányada zsír, és mekkora részét teszik ki az egyéb szövetek, pl.

Hogyan lehet fittebb egy nagyobb súlyú ember?

A kritika nem teljesen alaptalan, de azért a valóságban a probléma messze nem akkora, mint amekkorának első ránézésre látszik. Azt ugyanis mindenki tudja magáról, hogy sportol-e egyáltalán, és ha igen, milyen szinten. A 30 feletti BMI például mindenképp elhízásra utal, hacsak nem vagyunk profi testépítők, nehézsúlyú bokszolók vagy élvonalbeli diszkosz- esetleg kalapácsvetők. Anélkül, hogy tényleges súlyfeleslegük lenne.

Ezért testtömegindexünk kiszámítása mellett célszerű a testösszetételünket is megmérni. Testösszetétel, testzsírhányad No, de mit is takar valójában a testösszetétel fogalma?

Kövér vagy sovány vagy? Számold ki a BMI testtömeg indexed

Teljes testtömegünk több mindenből tevődik össze, hiszen a testzsír mellett jelentős tömegük van az izmoknak, a csontoknak, az inaknak, a belső szerveknek, a testfolyadékoknak stb.

Azt, hogy a BMI-kalkuláció szerinti esetleges súlyfeleslegünk döntően zsírból származik-e, vagy csak a csont- ill. Ennek mérésére többféle módszer létezik.

sovány tömeg zsíréget

Sokáig az ún. Ehhez előbb szárazon mérték meg a páciens testtömegét, majd pedig egy víz alatti mérlegen. Valamint azt a felismerést, hogy az izomszövet sűrűbb, a zsírszövet viszont kisebb fajsúlyú, mint a víz. Így a szárazon és a víz alatt mért testsúly különbözetéből egy számítás révén meg tudták határozni a testzsírhányadot testzsírszázalékot és a zsírmentes testtömeget sovány tömeg zsíréget. Az eljárás pontos, de rendkívül drága volt, hiszen egy méretes merülőmedencére, egy speciális víz alatti mérlegre és szakképzett személyzetre is szükség volt hozzá.

Az utóbbi időben ezt felváltotta a DEXA-teszt, amely során kis dózisú röntgensugárzás segítségével mérik meg az alany testösszetételét.

sovány tömeg zsíréget

Ehhez ugyanazt a gépet használják, mint a csontsűrűség méréséhez. Ez az eljárás is pontos eredményt ad, de szintén elég sokba kerül. Olcsóbb alternatívát kínálnak a bioimpedancia-analízisre építő készülékek, amelyek ma már otthoni fürdőszoba-mérlegekbe építve is elérhetők.

Testzsír-százalék: Mítoszok helyett tények!

Azonban ezek pontossága elmarad az előbbiekétől. Végezetül hozzávetőleges testzsírszázalék-meghatározást végezhetünk egy egyszerű kaliper segítségével is, de ez a módszer adja a legpontatlanabb eredményt. Míg a BMI-kategóriák mindkét nemre egyaránt vonatkoznak, addig a normál testzsírszázalék-tartomány erősen kor- és nemfüggő.

sovány tömeg zsíréget

Vagyis egy nőnek eleve nem szükséges olyan alacsony testzsírhányadra törekednie, mint egy férfinek. A zsír eloszlása testünkön A hölgyek esetében az sem mindegy, hol rakódik le a testzsír nagy része. Egy fiatal — szülőképes korú — sovány tömeg zsíréget számára teljesen természetes, és bizonyos határig abszolúte ártalmatlan dolog, ha combra és fenékre hízik. A női szervezet ugyanis itt tárolja a leendő magzat agyi fejlődése szempontjából nélkülözhetetlen omega-3 zsírsavakat, főként a DHA-t.

A hasi, deréktáji elhízás azonban rájuk nézve is veszélyes, mert a hasi zsír egy része szinte mindig zsigeri zsír. Azaz a hasi elhízás általában magával vonja a belső szervek elzsírosodását is, ami sok betegség rizikófaktora.

Sovány tömeg az online

A deréktáji elhízás legjobb mérőszáma a derék:csípő arány. Nők esetében ennek ideális esetben 0,8-nek, vagy alacsonyabbnak kell lennie. Ha tehát a BMI-d szerint túlsúlyos vagy, mérd meg a derék- és csípőbőségedet, és oszd el az elsőt a másodikkal. Ha a kapott érték 0,8 felett van, érdemes néhány kilótól megszabadulnod; ha nem, akkor nincs különösebb tennivalód.

Persze van az a pont, amelyen túl ez a hányados nem mérvadó többé.

ÍGY EDZZ FELSŐTESTRE! a szunyókálás segíthet a fogyásban

Ha a derékbőséged meghaladja a 80 cm-t férfiak esetében: 94 cm-takkor BMI-től, testzsírszázaléktól, derék:csípő hányadostól és minden mástól függetlenül érdemes megpróbálkoznod a fogyással. Ehhez pedig a Toman Diet-nél, a Toman Shape testkezeléseknél és a nálunk szintén elérhető Geoway Sun XL professzionális infrakerékpárnál keresve sem találhatnál jobb megoldást!

Kapcsolódó cikkek.