Hogyan lehet elérni a fogyás százalékát, A gyors fogyás eredménye is lehet tartós


Így lesz eredményes az újévi fogyókúra

A pszichológusok szerint ennek az egyik oka az, hogy az emberek ilyenkor nem gondolják végig, hogy mire is vállalkoznak. A fogyás esetében pedig, amikor a tettek mezejére kéne lépni, annyi az információ, a különböző diéta és tanács, valamint a szigorú, kalóriamegvonást javasló étrend, hogy sokan már azelőtt visszafordulnak, hogy átlépnék a küszöböt.

Ehhez szeretnénk gyakorlati tanácsokat adni azáltal, hogy összeszedjük, pontosan mi is kell a sikeres fogyáshoz, és hogyan lehet szenvedés nélkül megtartani a súlyt. A fogyókúrának öt alappillére van, ezek pedig a következőek: evés, ivás, alvás, sport és gondolkodásmód. Ha ezek rendjén vannak, akkor nagy gond már nem lehet.

  • De nem mindig nyilvánvaló, hogy miképpen érhetjük ez el.
  • Tartós fogyás, hatékony zsírégetés, testzsírszázalék, BMI index Manapság a legtöbb ember fogyni szeretne.
  • Hogyan lehet eltávolítani az oldalsó zsíromat
  • A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget.
  • Mennyi az egészséges gyors fogyás mértéke, mely könnyű, biztonságos és végleges?
  • Egészség, hatékony zsírégetés, tartós fogyás, testzsírszázalék, BMI index

Helyes táplálkozás a fogyókúra idején A sikeres hogyan lehet elérni a fogyás százalékát kalóriadeficitre van szükség, ez azt jelenti, hogy a szervezetednek több kalóriát kell elégetnie, mint amennyit beviszel ételből.

A test már azáltal is energiát használ fel, hogy él.

hogyan lehet elérni a fogyás százalékát

Egy átlagos, 70 kilós, 30 éves, centi magas nő alapanyagcseréje körülbelül kalória - ennyit akkor is eléget a teste, ha egész nap ágyban fekszik. Ennél lényegesen több kalóriára van szüksége a szervezetnek, még akkor is, ha valaki ülő munkát végez. Ugyanez az átlagos, 70 kilós, 30 éves, centi magas nő egy átlagos munkanapon az irodában ülve is felhasznál kalóriát. Ha semmit nem mozog, akkor ennyit kell ennie, hogy megtartsa a súlyát.

Korábbi cikkünkben leírtuk pontosan a képleteket, de ha nem szeretsz számolgatni, rengeteg internetes kalkulátor is elérhető, amely megmondja, pontosan hány kalória kell a szinten tartáshoz, és mennyi az alapanyagcseréd.

Ezzel az ütemmel heti fél-egy kilós fogyást lehet elérni, ez az a tempó, amelyet, ha követsz, nem kapcsol "éhező módba" a szervezeted, vagyis nem kezd el lelassulni az anyagcseréd és fokozódni a zsírraktározásod. Ha ez a szám alacsonyabb, mint az ember alapanyagcseréje, érdemes lehet a különbözetet mozgásból fedezni.

Szimpatika főoldal

A példát hogyan lehet elérni a fogyás százalékát ez napi kalóriányi mozgást jelent, ami hetente kalória összesen. Ez nagyjából másfél órányi közepes tempójú futásnak vagy háromórányi gyors sétának felel meg. Az is nagyon fontos, hogy a kalóriákat miből viszed be a szervezetedbe. Érdemes ilyenkor kerülni a finomított és ultrafinomított élelmiszereket.

Hogyan lehet kiszámítani a hirtelen fogyás százalékát?. Receptek barna rizzsel a fogyáshoz

Ilyenek például a készételek, vagy a csomagolt rágcsálnivalók. Az egyszerű szénhidrátok, mint amilyenek a cukrok vagy a rosttartalmuktól megfosztott finomított lisztek, kerülendőek.

hogyan lehet elérni a fogyás százalékát

Az egészséges táplálkozásban azonban nagyon is helye van az összetett szénhidrátoknak, amilyenek a teljes kiőrlésű pékáruk és tészták, a vadrizs, az édeskrumpli vagy éppen a zöldségek. Az étkezések összeállítása során törekedni kell arra, hogy a makrotápanyagok a fehérje, a szénhidrát és a zsírjó arányban szerepeljenek a tányéron.

Válassz minőségi alapanyagokat, sovány fehér húsokat például csirkét vagy pulykátolajos halakat, magvakat.

SZÍVDERÍTŐ A fogyáshoz vezető 5 lépés

A rostokban gazdag zöldségek és a fehérjék jobban eltelítenek, és segítenek egyensúlyban tartani a vércukorszintedet. A legegészségesebb táplálkozásformák közül néhánnyal mi is foglalkoztunk korábban. Próbáld ki a mediterrán étrendeta szívbarát étrendet vagy az északi diétátha igazán tartós és tartható fogyókúrát szeretnél. Igyál eleget A megfelelő hidratáltság elképesztően fontos a fogyókúra során.

Hogyan lehet kiszámítani a hirtelen fogyás százalékát? Ha 2 kg-ot fogysz hetente és annak csak a fele testzsír, akkor inkább lődd lábon magad, hogy lassíts. Még egy dolog, amit tudnod kell az az, hogy az első héten gyakran többet is fogynak, mint kg, bármelyik diétával vagy edzéstervvel, vagy akár alacsony szénhidráttartalmú étrenddel. Csak emlékezz arra, hogy ez nem mind zsír.

Már pár százalékos általános hidratáltságcsökkenés is hatással lehet a szervek funkcióira, az emésztésre és a gondolkodásra. Ellenben ha eleget iszik az ember, az felpörgeti az anyagcserét is. Bár a legjobb választás az egyszerű csapvíz, amely amellett, hogy olcsó, még kalóriamentes is, a diéta során nem kell vízen tengődni, számos más diétás innivaló is található - közülük az kávé és a tea is sokat tesz azért, hogy állandóan pörögjön az ember anyagcseréje. Más szóval éhes leszel, és nem fogsz tudni leállni, ez pedig garancia arra, hogy az ember több kalóriát fogyasszon, mint amennyit tervezett.

Mozogj eleget Persze mozgás nélkül is le lehet fogyni, hiszen a fogyás alapja a kalóriadeficit, csak éppen nem érdemes.

Gajdács Ágnes, obezitológus Az új év kezdetén a legtöbb ember a pillanat hevében fogadalmat tesz: idén végre tényleg lefogyok, leszokom a dohányzásról, rendbe rakom a pénzügyeimet, többet törődöm a családommal Ugye ismerős Önnek is? Vajon az újévi fogadalmak tényleg csak 10 napig tartanak? A leggyakoribb újévi fogadalmak képzeletbeli dobogóján évek óta első helyezett a fogyás. Gajdács Ágnes, obezitológus, testsúlygyógyász szakorvos úgy véli, a fogyásra vonatkozó fogadalmak sikertelenségének leggyakoribb oka a komoly motiváció hiánya, a rossz módszerválasztás, a nem megfelelő szemléletmód és a hiányos önkontroll.

Ennek pedig egy nagyon komoly oka van, az egészség. Az embernek az egészsége megőrzéséhez napi minimum 20 perc könnyű testedzést kéne végeznie.

hogyan lehet elérni a fogyás százalékát

De még ezenkívül is van a mozgásnak pozitív hatása: gyorsítja az anyagcserét, tehát segít átlendülni azokon a pontokon, amikor megáll a fogyás. Ráadásul mozgás közben boldogsághormon termelődik, így csökken az ember általános stressz-szintje, a stressz pedig, mint tudjuk, hizlal. A zsírégetéshez a legjobb mozgásforma a magas intenzitású intervallumedzésamely során egy tempósan végzett gyakorlatot vagy szakaszt egy lassabb, pihenő szakasz követ.

hogyan lehet elérni a fogyás százalékát

Ezt a formát szinte minden sportra rá lehet húzni: létezik belőle Tabata edzésszakaszos futóedzésszakaszos biciklis edzés  és így tovább. Emellett az izomépítésről sem szabad megfeledkeznimert a fogyás során az ember izomtömeget veszít, ráadásul minél több izom van valakinek a testén, annál hatékonyabban égeti a kalóriát.

hogyan lehet elérni a fogyás százalékát

Erősítő edzéseknél jó ötlet lehet olyan gyakorlatokra koncentrálni, melyek egyszerre több nagy izomcsoportot megdolgoztatnak a testen, mert így tudod maximalizálni a hatást.